Dag 24: Rijden met jonge kinderen: van Blanding naar Salt Lake City (16 juli 2013)

12 september 2013 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Titelfoto: Finley is aan het smullen

Titelfoto: Finley is aan het smullen.

Ons vakantiehuisjeVandaag geen stops op de planning, toch geen met als doel om iets te bezoeken. Het is 5 uurtjes rijden en we willen niet te laat aankomen in Salt Lake City. Het is een rustige dag. We laten het huisje in Blanding netjes achter en tegen 9u30 zijn we riebiediebie (9 mile Canyon scenic backwayinclusief een volle tank rijker). Finley slaapt goed tijdens het eerste deel van de tocht. Dat maakt het rijden een stuk makkelijker. Casper luistert naar een verhaal op de tablet (Pinoccio). Uiteindelijk stoppen we voor een pauze in Wellington. Dit blijkt de perfecte stop, een Subway naast de baan laat ons genieten van een lekker broodje. Toevallig kunnen we info meepikken via een kiosk over 9 mile Canyon, een scenic backway. De streek waar we doorrijden heeft een aantal dingen te bieden, maar helaas, geen tijd...

Als we aankomen in Salt Lake City zoeken we eerst naar de sofaslaper… oei, geen te vinden… waar moeten de kinderen of wij nu slapen? Dan blijkt dat het matrassen zijn die op de grond gelegd moeten worden. Het is een mooie condo (1-slaapkamer appartement), maar een beetje nauw allemaal.

Ons vakantiehuisjeOns vakantiehuisjeOns vakantiehuisje

Het vraagt dus wat organisatie, maar dat is iets voor mij (Vanessa). De jongens kunnen genieten van de ingevroren overschotjes van de vorige dagen (verse spaghetti en kipmaaltijd met groentjes) en dan maken we een wandeling door het Mormonenkwartier. Want jawel, we zitten in downtown, het hoofdkwartier van de Mormonen met Temple Square op benenwagenafstand. Gegeven dat de condo geen buitenspeelruimte heeft, bezinnen Bart en ik ons ook over hoe we dit de komende 2 dagen (3 nachten) gaan aanpakken. Maar zijn we helden of niet… dat horen jullie dan weer morgen en overmorgen.

Bedtijd… de kinderen liggen er tegen 19u15 in. Casper in de grote slaapkamer, Finley er gezellig bij in zjin reisbedje. Ik zal vannacht knus bij mijn zoon in het grote bed kruipen en Bart slaapt in de zetel. Dat lijkt ons alvast organisatorisch het meest haalbaar en efficiënt.

TIPS:

-Omdat we het vandaag rustig willen houden, besluiten we om Copper Ridge Dinosaur Trackways niet te bezoeken: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/Utah/CopperRidgeDinosaurTrackwaysUtahUSAPointsofInterest.

-Ik weet dat veel ouders kiezen om hun kinderen tijdens een lange rit naar een film te laten kijken op een dvd-scherm. Als je een tablet meehebt, kan je deze echter multifunctioneel gebruiken. Je kan er zelf informatie opzoeken onderweg, wanneer je beschikt over een mobiele internetconnectie (zie tips dag 3: http://vanessa.reislogger.nl/dag-seattle-mt.70152), je kan er uiteraard een film op afspelen, maar je kan er ook een hoorspel opzetten. Ik heb er 2 meegenomen van de bibliotheek, Pinoccio en het Jungleboek. Dit maakt het aanbod voor je kinderen onderweg alvast gevarieerder. Van de 2 hoorspelen heb ik ook de prentenboeken meegenomen en dit combineert heel leuk. Casper is echt keer op keer enthousiast om én naar het hoorspel te luisteren én naar het prentenboek te kijken. Het prettige aan een prentenboek, is dat ik af en toe er ook uit kan voorlezen. En reken maar dat dit op vraag van Casper een aantal keren gebeurt ;>) Wil je dit eens uitproberen, dan kan ik de hoorspelen van het Geluidshuis aanraden (http://www.geluidshuis.be/?lng=0). Het hangt wel een beetje van de leeftijd van je kindje af waar hij/zij enthousiast over is. Dit test je best voor je reis eens thuis uit.

-Over de voordelen van een subway kan je alles lezen in Tips, dag 16: http://vanessa.reislogger.nl/dag-16-rijden.72880.

-‘Scenic Backways’ en andere ‘Byways’ staan gedocumenteerd op onze reiswebsite: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/USAByways. Onze website is niet volledig, maar je kan er toch al een heel aantal van bijv. Utah terugvinden. Bij het uitstippelen van een reisroute, wordt de reis alleen maar boeiender als je deze kan combineren met elementen van zo een ‘Byway’.