Albums

Albums 1 - 20 van 43

1. Alaska Highway - Blackbears are a common sight along the road

Ontwerp je eigen self-drive trip naar Noord-Amerika

2 unieke websites als inspiratiebron om zelf aan de slag te gaan...

1 foto

2. Titelfoto: Zaventem - in de kar

Dag 41: Van Denver naar Brussel – korte nabeschouwing (2 augustus 2013)

41 dagen, 11.000 km, 6 weken onderweg, 11 overnachtingsplaatsen, 10 staten en 2 tijdzones, 8 nationale parken, 5 nationale monumenten, 6 parken, 4 steden, 3 staatparken, 2 nationale ‘recreation areas’, 1 nationale ‘conservation area’ en 1 ‘national…

3. Titelfoto: Paardrijden in Estes Park

Dag 40: Rocky Mountain National Park (1 augustus 2013)

Vandaag bezoeken we de Alluvial Fan, startpunt van het Lawn Lake Trailhead. Hier is de vernietigende kracht van water duidelijk zichtbaar. De Alpine Ridge Trail mag niet ontbreken in ons Rocky Mountain avontuur en we wandelen met zijn vieren de hoogte…

24 foto’s

4. Titelfoto: Beaver Meadows Visitor Center

Dag 39: Rocky Mountain National Park (31 juli 2013)

Vandaag staat het Beaver Meadows Visitor Center en een uitstap naar Bear Lake op ons programma.

9 foto’s

5. Titelfoto: Trail Ridge Road - Hidden Valley Overlook

Dag 38: Rocky Mountain National Park (30 juli 2013)

Via de Old Fall River Road rijden we ophoog naar het Alpine Visitor Center. De Trail Ridge Road brengt ons terug naar Estes Park. Haarspeldbochten, grindweggetjes, duizelingwekkende afgronden, maken deze rit absoluut niet geschikt voor mensen met hoogtevrees.

27 foto’s

6. Titelfoto: Alpine Visitor Center

Dag 37: Rijden met jonge kinderen: Flaming Gorge naar Rocky Mountain National Park (29 juli 2013)

Deze rit brengt ons via de US-40 door Routt National Forest en uiteindelijk via Trail Ridge Road/Beaver Meadow Road dwars door de Rocky Mountains naar Estes Park. Deze spectaculaire weg is America's hoogste aangelegde weg en brengt je boven de boomgrens…

7. Titelfoto: Quarry Exhibit Hall - laatste rustplaats van dinosaurussen

Dag 36: Dinosaur National Monument en Red Canyon (28 juli 2013)

Vandaag rijden we langs de spectaculaire Uinta Basin naar Vernal en nemen daar de afslag naar Dinosaur National Monument in Utah. Hier bezoeken we de beroemde 'Dinosaur Quarry' en volgen we de Tour of the Tilted Rocks scenic drive’ die eindigt…

21 foto’s

8. Titelfoto: Aas

Dag 35: Rijden met jonge kinderen: Van Victor naar Flaming Gorge NRA (27 juli 2013)

Vandaag zien we voor de eerste keer wilde paarden. We volgen een aantal 'scenic byways', waaronder Flaming Gorge Scenic Byway, die op onze reiswebsite gedocumenteerd zijn. Het maakt van deze rit een unieke ervaring.

9 foto’s

9. Titelfoto: Taggart Lake Trail
  10. Titelfoto: Gevaarlijke beren

Dag 33: Rexburg: Yellowstone Bear World (25 juli 2013)

De naam spreekt voor zich... hier draait alles rond beren. Een mini beren safari, kinderboerderij, mini kinderpretpark en de mogelijkheid om berenwelpen de papfles te geven, trekken toeristen aan uit de hele wereld. Maar er is ook een kritische noot...

23 foto’s

11. Titelfoto: Finley en Tom

Dag 32: Grand Teton National Park: Via Moose-Wilson Road SB naar String Lake (24 juli 2013)

Vandaag zoeken we naar elanden en kijken we naar die indrukwekkende bergtoppen van de Grand Teton Range. Het Craig Thomas Discovery & Visitor Center, String Lake en Jenny Lake zijn de belangrijke stops.

7 foto’s

12. Titelfoto: Huid van een beer

Dag 31: Rijden met jonge kinderen: Van West Yellowstone naar Victor via Mesa Falls SB (23 juli 2013)

Een korte maar mooie tocht brengt je via deze scenic byway naar Victor, een stadje dat als uitvalsbasis wordt gebruikt voor bezoeken aan Grand Teton National Park.

11 foto’s

13. Titelfoto: Grand Canyon of the Yellowstone

Dag 30: Yellowstone National Park: West Yellowstone naar Yellowstone Lake (22 juli 2013)

Lake Lodge aan Yellowstone Lake voor een lunchpauze, Hayden Valley voor haar bizons en wolven, Fishing Bridge en Pelican Valley spreken voor zich, Mud Vulcano met de meest zure en zwavelgeurende warmwaterbronnen en modderpoelen van Yellowstone, de Grand…

22 foto’s

14. Titelfoto: Junior Ranger Casper in actie

Dag 29: Yellowstone National Park: West Yellowstone naar Mammoth Hot Springs (21 juli 2013)

Deze route brengt ons langs de Madison Area waar wilde dieren, Gibbon Falls, Artists Paintpots en Gibbon Meadows picnic area het eerste deel van onze dag bepalen. Roaring Mountain, nog meer wilde dieren en Boiling River Soaking Area geven ons een indruk…

17 foto’s

15. Titelfoto: Spectaculaire uitbarsting Morning Geyser

Dag 28: West Yellowstone naar Old Faithful (20 juli 2013)

Een dagtrip door dit unieke gedeelte van het park waarin Lower Geyser basin met als hoogtepunten Fountain Paint Pot en Great Fountain Geyser, Midway Geyser Basin met als topper Grand Prismatic Spring en uiteindelijk de Old Faithful area of Upper Geyser…

22 foto’s

16. Titelfoto: Lekker ontbijten

Dag 27: Rijden met jonge kinderen: van Salt Lake City naar West Yellowstone (19 juli 2013)

Een 5 uren durende rit langs een verbazingwekkend drukke baan.

1 foto

17. Titelfoto: Een koe melken

Dag 26: Salt Lake City: Temple Square en Wheeler Historic Farm (18 juli 2013)

We zijn in Utah en in de hoofdstad van de mormonen, Salt Lake City. Dat vraagt om een kort bezoekje in de voormiddag met de kinderen. In de namiddag volgt een kennismaking voor Casper en Finley met een werkende historische boerderij in beheer van Salt…

18. Titelfoto: Gold panning

Dag 25: Salt Lake City: This Is The Place Heritage Park (17 juli 2013)

Deze authentieke setting stelt een vroege westerse nederzetting voor in Utah. Ponyrijden, minitreintje, barbier, waterparadijs, goudzoeken, kinderboerderij,... zorgen voor een dagje dolle kinderpret.

19 foto’s

19. Titelfoto: Finley is aan het smullen

Dag 24: Rijden met jonge kinderen: van Blanding naar Salt Lake City (16 juli 2013)

Rijden met jonge kinderen kan een hele uitdaging zijn. In deze sectie vind je tips terug om de rit voor iedereen gevarieerd en aangenaam te maken.

7 foto’s

20. Titelfoto: Delicate Arch

Dag 23: Blanding: Arches National Park (15 juli 2013)

Een betoverend park met sierlijke rode vensters die ons een blik gunnen op een andere wereld. Meer dan 2000 zandstenen bogen trekken jaarlijks meer dan 1.000.000 bezoekers.