Dag 5: Rijden met jonge kinderen: Van Seattle naar Crater Lake National Park (27 juni 2013)

24 augustus 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Titelfoto: Afscheid

Titelfoto: Afscheid.

Na een goede nachtrust nemen we met veel spijt afscheid van Jenna en Bernard.

Om het voor de kinderen vandaag niet te zwaar te maken, nemen we de kortste weg. Via Eugene rijden we naar onze eindbestemming Crater Lake National Park. We logeren niet in het park zelf, maar langs highway 62, de zuidkant van het park. De geschatte reistijd zonder stops bedraagt een kleine 7 uur.

Op deze reis willen we zo weinig mogelijk stress en we verblijven in een ‘vacation rental’. We moeten dan met niemand rekening houden. Casper en Finley kunnen zich lekker uitleven, zonder anderen te storen. We kunnen ook alles in ons eigen tempo doen. Zelf koken staat uiteraard op het programma. We hebben geen zin in 6 weken fastfood maaltijden. Onderweg doen we onze boodschappen voor 3 dagen in Eugene. Vanaf ons vakantiehuisje zouden we anders een uur moeten rijden om een supermarkt te vinden. Dit betekent wel dat er wat winkelzakken aan de voeten van de kinderen worden geparkeerd. Gelukkig zijn het nog kleine beentjes en is dit niet echt een probleem.

Vaak vragen mensen mij wat we doen met onze kinderen op zo lange autoritten. Liedjes zingen is leuk. Ook Finley (2 jaar) is geïnteresseerd, vooral als we ‘k zag 2 beren’ met alle andere rijmpjes die daarbij horen, ‘lieflijk neuriën’. Wat ook altijd in de smaak valt bij Casper (5 jaar) is raadseltjes oplossen… ik zie ik zie wat jij niet ziet, wat zou het zijn? Aan de hand van vragen en antwoorden, vissen we dan uit wat er gezien wordt tijdens de autorit. Maar het blijft een lange rit. Gelukkig doen ze een slaapje. Spijtig genoeg kiezen de deugnieten ervoor om dit om beurten te doen. Dit zorgt ervoor dat ik vandaag een lange rol heb om te entertainen. Een paar luisterverhalen op de tablet zijn voor Casper een leuke afleiding. Daarnaast zorgt een eetpauze er ook voor dat de rit wat wordt gebroken. Ver rijden met kinderen vraagt een inspanning. De éne keer lukt dit beter dan de andere.

Het was al bij al een fijne dag, maar we zijn blij als we bij ons huisje aankomen. Voor de komende 4 dagen slapen we in een eeuwenoude cabin. Het is geen luxeaccommodatie, maar alles ziet er netjes uit.

Tips:

-Als je meer tijd hebt om te rijden, dan is een scenic route naar Crater Lake zeker de moeite waard. Bezoek onze reiswebsite om ideeën op te doen: Columbia River Gorge Scenic Byway (http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/USAByways/ColumbiaRiverGorgeScenicBywayWashingtonUSAByways) en Historic Columbia River Highway (http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/USAByways/HistoricColumbiaRiverHighwayOregonUSAByways) brengen je via het Lava Lands Visitor Center (http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/Oregon/NewberryOregonUSANatMon) naar Crater Lake. Het resultaat is een prachtige dagrit.