Dag 4: Seattle: Olallie State Park en Snoqualmie Falls Park ipv Olympic National Park (26 juni 2013)

23 augustus 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Titelfoto: Olallie State Park - Twin Falls Trail

Titelfoto: Olallie State Park - Twin Falls Trail

Olympic National Park is te ver voor een bezoekje met kinderen vanuit Seattle en de weersvoorspellingen zitten ook niet mee, 90% kans op neerslag. Dus, vandaag geen Olympic National Park. Ons standpunt is, alles wat we zien is prachtig en kunnen we aan ons lijstje toevoegen. Al de rest is dan weer voor een andere keer.

We ontbijten allemaal op het gemakje en dan vertrekken we, samen met Bernard, naar een wandeling Twin Falls in Olallie State Park. Deze wandeling is niet zo ver als de vorige dag en dat is maar goed ook. Casper heeft de vorige lange wandeling duidelijk in de voeten zitten, want het gaat een pak moeilijker. Ook Finley heeft zijn lastige buien. Bernard moet af en toe wat geduld hebben. Maar het is de moeite waard.

Twinn Falls TrailTwinn Falls TrailTwinn Falls Trail

Op Twin Falls Bridge worden we beloond met het zicht op een hele mooie waterval. Onderweg zien we ook hier de invloed van de vele regen op de begroeiing. Bomen gaan schuil onder een laagje mos en laten een glimp zien van het regenwoud. Een nieuwtje over dit state park is, dat het niet zeker is dat dit onderhouden blijft. Met de economische crisis is het voor veel state parks moeilijk om nog aan genoeg budgetten te geraken voor het onderhoud. Wel spijtig, want dit is overduidelijk een bekende wandeling die veel volk aantrekt, waaronder een aantal mensen met jonge kinderen. De eekhoorntjes die we tegenkomen op dit tochtje kunnen de aandacht van Finley waarderen (hum) en toch zeker onze appelschillen.

Gegeven de vermoeidheid die toeslaat bij onze kinderen, Snoqualmie Fallsbesluiten we om terug te keren naar het huis van Bernard, maar wel via een scenic loop. Uiteraard kan een lekkere shake er ook wel bij. Op ons tochtje terug, stoppen we bij het Snoqualmie Falls Park, voor nog een prachtige waterval. Maar een waterval met nut, want gekoppeld aan 2 waterkrachtcentrales.

Rond 14 uur zijn we terug bij Jenna en Bernard. Ik leg een vrolijke Finley in zijn bedje en Casper mag een namiddag plonsen, kampje maken, stoepkrijten, verhaaltjes lezen… zich lekker uitleven.

SpelplezierSpelplezier

’s Avonds genieten we van een afhaal-Indische maaltijd. En jawel, Finley vind Naanbrood best wel lekker en Casper is zot van dat frisse mangodrankje.

TIPS:

-Amerika heeft zoveel meer te bieden dan de Nationale paTwinn Falls Trailrken. National Forests, National Recreation Areas, Byways, Landmarks, State Parks,... worden alle uitstekend beheerd en bieden vaak even prachtige mogelijkheden als de Nationale Parken. Op onze website hebben we de beste links verzameld en kan je dit allemaal inplannen in een eigen reis: http://www.yourtripto-go.com/

-Hoe haal je het meest uit een Olympic National Park bezoek? Vertrekkende vanuit Seattle, splits je het park best op in 2 gedeelten. Het visitor center in Port Angeles is het vertrekpunt van je eerste dag. Je kan er een aantal prachtige ritten doen die je in het park leiden, met steeds kleine wandelingen. Vervolgens rij je een uur verder, richting Forks. Hier zoek je best een overnachtingsplek. Dag 2 geeft je dan de kans om uitgebreid het regenwoud te bezoeken. Je volgt de kust en rijdt zo terug naar Seattle.