Dag 8: Fort Klamath: Crater Lake National Park en relaxen (30 juni 2013)

27 augustus 2013 - Crater Lake National Park, Oregon, Verenigde Staten

Titelfoto: Relaxen

Titelfoto: Relaxen aan Crater Lake Resort.

Oorspronkelijk stond Cascade Lakes Scenic Byway op ons programma, maar het woord ‘byway’ spreekt voor zich. Een ‘scenic loop’ maken met de wagen is aanlokkelijk. Er valt zeker veel te zien langs deze byway, maar nog eens een dagje rijden is ook wat van het goede teveel. Vandaag maken we er een hele rustige dag van.

We starten deze laatste dag met alweer een rit naar Crater Crater Lake NPLake. We krijgen er niet genoeg van… Deze keer gaan we voor de wandeling die de rand van het meer volgt, Discovery Point Trail. We beginnen het meer te kennen en we parkeren ons aan de Crater Lake Lodge. Ideaal voor het vertrekpunt van deze wandeling, die een absolute must is op het Crater Lake ‘to do’ lijstje. Borden met uitleg leren je alles over dit meer en haar omgeving. We gaan zover als Casper en Finley het zien zitten en keren dan terug naar de auto.

We nemen het meer nog eens diep in ons op en deze keer zijn we op tijd in de cabin, zodat Finley (2 jaar) een namiddagslaapje in zijn eigen bedje kan doen. Casper (5 jaar) en ik ontdekken welke spelletjes de eigenaars in hun voorraad hebben.

RelaxenRelaxen

Uno blijkt een heel leuk verzetje en voor de allereerste keer spelen Casper en ik dit spel. We lachen wat af terwijl we buiten tussen de dennenbomen zitten. Ook kijken Casper en ik eens op de laptop naar de foto’s die hij al gemaakt heeft op deze reis. Samen maken we een selectie. Het is zijn allereerste fotoapparaat.

Als Finley wakker is, gaan we op zoek naar een plek om te zwemmen en te spelen. Het is immers warm. De omgeving van de cabin is spijtig genoeg geen goede plek. De eigenaars van de cabin raden ons Henzel Park en Petric County Park aan. Beiden liggen aan Agency Lake. Na wat zoeken en met behulp van de mapapplicatie van de tablet, vinden we beide bestemmingen. Helaas… wel een goede plek om een kano te water te laten, maar het water is vies en spreekt absoluut niet aan om er een frisse duik in te nemen. Het is dan ook stilstaand water, net zoals onze uitstap naar Eagle Ridge Park (zie dag 6). Wat nu… opmerkzaam als ik ben :>) heb ik onderweg iets gezien dat de oplossing in petto heeft, Crater Lake Resort.

RelaxenRelaxen

Een lekker ijsje, een grasveld met sproeiers, een paardenschommel, wat eigen speelgoed, … meer hebben we niet nodig om met volle teugen van de rest van de dag te genieten.

Tips:

-Meer informatie over Cascade Lakes Scenic Byway kan je vinden op onze reiswebsite: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/USAByways/CascadeLakesScenicBywayOregonUSAByways