Albums

Albums 21 - 40 van 43

1. Titelfoto: Sipapu Bridge Trail

Dag 22: Blanding: Natural Bridges National Monument (14 juli 2013)

3 magistrale natuurlijk bruggen Kachina, Owachomo and Sipapu (de 2de grootste ter wereld) verlenen dit park haar naam. Een autotocht van 14 km en verschillende wandelingen maken alle bruggen bereikbaar. Wij wandelen helemaal naar beneden in de Canyon…

18 foto’s

2. Titelfoto: Zonne-, maan- en sterrenwijzer

Dag 21: Blanding: Edge of the Cedars State Park (13 juli 2013)

'Trail of the Ancients', een bezoek aan pueblo ruïnes of het Dinosaur museum, maken van Blanding de ideale uitvalsbasis om deze streek te bezoeken.

3. Titelfoto: Tuba City or Moenave Dinosaur Track Site

Dag 20: Rijden met jonge kinderen: Van Flagstaff naar Blanding (12 juli 2013)

Vandaag stappen we in de 180 miljoen jaar oude sporen van dinosaurussen en bezoeken we de indrukwekkende Betatakin ruïnes van Navajo National Monument.

4. Titelfoto: Grand Canyon South Rim Trail

Dag 19: Flagstaff: Grand Canyon National Park (11 juli 2013)

Dit is één van de weinige plekken op aarde, waar de aarde zo diep is ingesneden dat 2 miljard jaar geologische geschiedenis zichtbaar wordt. Deze spectaculaire Canyon hoort echt thuis in het to-do Noord-Amerika lijstje.

17 foto’s

5. Titelfoto: Junior Ranger Badge

Dag 18: Flagstaff: Sunset Crater Volcano National Monument (10 juli 2013)

De kans om in lavavelden te wandelen en deze kegelvormige vulkaan te kunnen bewonderen, laten we niet aan ons voorbijgaan.

6. Titelfoto: Blue Mesa

Dag 17: Flagstaff: Petrified Forest National Park (9 juli 2013)

Versteende bomen van meer dan 200 miljoen jaar oud, die prachtige kleurschakeringen blootleggen, vormen het paradepaardje van dit park.

19 foto’s

7. Titelfoto: Uitzicht vanaf Hoover Dam

Dag 16: Rijden met jonge kinderen: Van Boulder City naar Flagstaff (8 juli 2013)

Een stenen woestijnlandschap brengt ons naar Flagstaff, uitvalsbasis om enkele unieke parken te bezoeken. Grand Canyon National Park, Petrified Forest National Park en Sunset Crater Volcano National Monument staan op ons programma.

14 foto’s

8. Titelfoto: Red Rock Canyon National Conservation Area

Dag 15: Las Vegas: Red Rock Canyon National Conservation Area (7 juli 2013)

Dit park met haar unieke geologische kenmerken, planten en dieren is absoluut prachtig om te bezoeken, ook met kinderen. Het junior ranger programma is mooi uitgewerkt. Hou je van bergbeklimming, dan is Red Rock Canyon een voltreffer.

17 foto’s

9. Titelfoto: Uitzicht vanaf de Stratosphere over Las Vegas

Dag 14: Las Vegas: de Strip (6 juli 2013)

Een Junior Ranger Badge, de Stratosphere, een ritje met de monorail en de indrukwekkende kitch langs de Las Vegas Strip maken er alweer een geslaagde dag van.

18 foto’s

10. Titelfoto: Hemenway Park

Dag 13: Las Vegas: Hemenway Park en Lake Mead National Recreation Area (5 juli 2013)

'Desert bighorn sheep' en een immens oase in de woestijn, staan vandaag op ons programma.

16 foto’s

11. Titelfoto: Ons vakantiehuisje

Dag 12: Rijden met jonge kinderen: Van Yosemite naar Boulder City (4 juli 2013)

Deze rit brengt ons dwars door de Sierra Nevada en de Great Basin desert naar Boulder City, een stadje iets ten zuidoosten van het overbekende Las Vegas.

12. Titelfoto: Upper en Lower Yosemite Falls

Dag 11: Yosemite National Park (3 juli 2013)

Wegens de hitte, maken we vandaag een korte uitstap naar Yosemite NP.

13. Titelfoto: Pine Mountain Lake

Dag 10: Pine Mountain Lake (2 juli 2013)

Een dagje ontspanning aan Pine Mountain Lake.

4 foto’s

14. Titelfoto: Lekker ontbijten

Dag 9: Rijden met jonge kinderen: Van Crater Lake NP naar Yosemite National Park (1 juli 2013)

In deze sectie kan je o.a. meer leren wat te doen op een lange tocht met jonge kinderen.

4 foto’s

15. Titelfoto: Relaxen

Dag 8: Fort Klamath: Crater Lake National Park en relaxen (30 juni 2013)

Onze derde en laatste dag om nog eens de sfeer op te snuiven van Crater Lake en helemaal te ontspannen.

6 foto’s

16. Titelfoto: Newberry National Volcanic Monument

Dag 7: Fort Klamath: Collier State Park - Newberry National Monument – Crater Lake NP (29 juni 2013)

De houthakkersindustrie in Collier State Park en een immens vulkanisch gebied beschermd in het Newberry National Monument, komen vandaag uitgebreid aan bod.

16 foto’s

17. Titelfoto: Crater Lake NP

Dag 6: Fort Klamath: Crater Lake National Park en Eagle Ridge Park (28 juni 2013)

We bezoeken het blauwste en diepste meer van de USA, Crater Lake. Eagle Ridge Park is bekend onder vogelliefhebbers en je kan er prachtige kanotochten maken.

11 foto’s

18. Titelfoto: Afscheid

Dag 5: Rijden met jonge kinderen: Van Seattle naar Crater Lake National Park (27 juni 2013)

1 foto

19. Titelfoto: Olallie State Park - Twin Falls Trail

Dag 4: Seattle: Olallie State Park en Snoqualmie Falls Park ipv Olympic National Park (26 juni 2013)

Een rustige, korte wandeling naar Twin Falls en een scenic loop die ons brengt naar Snoqualmie Falls. Deze laatste is niet alleen bekend omwille van de 2 aanwezige waterkrachtcentrales, maar ook van de serie 'Twin Peaks'.

20. Titelfoto: Lake 22

Dag 3: Seattle: Mt. Baker-Snoqualmie National Forest ipv Mount Saint Helens (25 juni 2013)

We rijden de Mountain Loop Highway scenic Byway. Lake 22 Trail en 'Big 4 icecaves' zijn voor ons de hoogtepunten op deze tocht.

13 foto’s

« Vorige 1 2 3 Volgende »