Dag 27: Rijden met jonge kinderen: van Salt Lake City naar West Yellowstone (19 juli 2013)

15 september 2013 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Titelfoto: Lekker ontbijten

Titelfoto: Lekker ontbijten.

Onze korte tussenstop in Salt Lake City zit erop. De kinderen hebben ervan genoten en iedereen is weer wat op adem gekomen. De rustpauze is goed gekozen in onze planning om te beginnen aan ons volgend avontuur, Yellowstone National Park.

Het vakantieverblijf was deze keer aan de kleine kant. We vallen hier voor de laatste keer ons ontbijt aan en verhuizen de bagage naar de wagen. Oorspronkelijk stond een bezoekje aan Bear World op ons programma. Dit ligt echter op een afstand van 3 uur rijden, een te lange rit om er met de kinderen op een deftig uur te geraken. Om ook het risico te vermijden dat we bestolen worden (zie Tips dag 20: http://vanessa.reislogger.nl/dag-20-rijden.73243), houden we dit voor een andere vakantiedag.

Na een 5 uren durende rit langs een verbazingwekkend drukke baan, komen we aan op onze nieuwe verblijfplaats. Casper en Finley maken kennis met de huisdieren, 2 grote honden en een puppie. Dat zorgt voor de nodige pret. Wat ons opvalt is dat de cabin waar we in logeren, naast een drukke baan ligt. De volgende dagen zullen uitwijzen hoe druk. We organiseren ons in de ‘cabin’, die wel praktisch is ingericht met een groot bed in de living en 1 aparte slaapkamer. We slaan een babbel met de vriendelijke eigenaars, die ook een klein winkeltje hebben. Als de kinderen in bed liggen, ga ik met de computer naar het winkeltje. Buiten is een terras met stopcontact en enkel hier is er voor het volledige domein een internetverbinding. Ik doe niet teveel voorbereiding voor ons bezoekje morgen. We hebben het voordeel dat we het park al kennen en ons uitgangspunt is, dat we het een beetje op ons af laten komen. Het doel is om naar het Old Faithful Geyser en Visitor Center te rijden. Dit is een spectaculaire route van Geysers, waarbij onze jongens zeker ogen te kort zullen hebben.

TIPS:

-Bereid je voor om Yellowstone National Park te bezoeken! Het is anders echt zonde om tijd te verliezen in dit park waar zoveel te zien valt. Op onze reiswebsite vind je alvast een selectie van links en helpen we je ook om je te oriënteren: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/Wyoming/YellowstoneWyomingUSANatPark. De online parkkrant is zeker steeds een onderzoekje waard: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/yellowstone-today.htm.

-Over kinderen en ‘autorit-entertainment’ kan je reeds heel veel informatie vinden in de voorbije reisverhalen. Lees zeker de reisverhalen met als titel ‘Rijden met jonge kinderen’, waar ik heel specifieke informatie probeer te geven.

-Bereid je een lange(re) rondtrekreis voor (met jonge kinderen), dan is het altijd fijn als iedereen eens de batterijen kan opladen. Probeer daarom na te denken over hoe en wanneer je een echte rustpauze inlast. Wij kozen op dit punt (Salt Lake City) voor een aantal ontspannende themaparken, maar uiteraard kan een portie zwembad- of ander waterplezier ook voor het nodige ontstressen zorgen. Het waterplezier kwam bij ons bijv. uitgebreid aan bod in Pine Lake Mountain: dag 10 http://vanessa.reislogger.nl/dag-10-pine.71704 en dag 11 http://vanessa.reislogger.nl/dag-11-yosemite.72132 van onze reis.