Dag 14: Las Vegas: de Strip (6 juli 2013)

2 september 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Titelfoto: Uitzicht vanaf de Stratosphere over Las Vegas

Titelfoto: Uitzicht vanaf de 'Stratosphere' over Las Vegas.

De ontbijtkeuze in ons hotelletje in Boulder City is subliem en valt ook bij de jongens in de smaak.

Lekker ontbijten Lekker ontbijten

Dit is trouwens de enige plek op onze reis waar we in een hotel verblijven en het is super! 2 zeer ruime aaneensluitende kamers boven de lobby, zorgen ervoor dat we allemaal kunnen ontspannen.

We starten de dag in het ‘Alan Bible Visitor Center’. Casper krijgt zijn eerste Junior Ranger Badge. Hij is natuurlijk beretrots. Papa legt de junior ranger eed uit.

Junior Ranger Badge

Vandaar rijden we naar de ‘Stratosphere’. StratosphereDe hoogste toren in Las Vegas en hotel en goketablissement. Uiteraard, alles in Vegas draait om gokken en ‘prachtige’ kitch. Al zijn over dit laatste de meningen in ons gezelschap verdeeld. Vanuit de Stratosphere hebben we een schitterend zicht op Las Vegas en de omliggende woestijn en bergen. Echt de moeite waard. StratosphereEn bijzonder leuk om naar te kijken zijn ook de extra’s op deze toren in typische Las Vegas stijl, overdreven. Zo kan je jezelf naar beneden laten ‘katapulteren’ met een ijzeren touw en goed vastgemaakt natuurlijk. Nog hoger op de toren kan je op een soort glijbaanattractie over de rand schieten en terugkeren. Casper kijkt zijn ogen uit. Finley ook, maar naar goede gewoonte weet hij al de vuilbakken in de toren te vinden. Het wordt een supervuilbakkendag voor hem. Soms ook een manier om hem kalm te krijgen tijdens een boze bui: Finley, waar zie je vuilbakken en hupsakee, afgeleid, Finley gaat op zoek naar de vuilbakken.

MonorailVan de Stratosphere brengt onze mapapplicatie op de android tablet ons (per auto) naar het startpunt Monorailvan de monorail (http://www.lvmonorail.com/). Supertof luchttreintje waarmee alles voor kindervoetjes bereikbaar wordt op de Las Vegas Boulevard of de Strip. Aan de ene kant bevindt zich Mandalay Bay en aan de andere kant Circus Circus. Wij stappen af aan Harrah’s en ‘genieten’ eerst in 1 van de goktenten van een lunch, bestaande uit een broodje Subway. Daarna wandelen we alweer door een supergoktent en langs de Las Vegas Boulevard. De grote hotels in Las Vegas proberen elkaar te overtroeven in briljante gekheid: Mandalay Bay met haar Shark Reef Aquarium OF Luxor in de vorm van een gigantische piramide, bewaakt door een reusachtige sfinx OF de Venetian, waar je echt in een gondel kan rondvaren.

Las Vegas StripLas Vegas StripLas Vegas StripLas Vegas Strip

Het zijn maar enkele voorbeelden. Met de kinderen vinden we het niet haalbaar om naar 1 van de vele shows te gaan. Wij houden het bij een wandeling en eindigen aan Treasure Island met een reusachtig doodshoofd en 2 piratenschepen.

Las Vegas StripLas Vegas StripLas Vegas Strip

De dag vliegt voorbij. Hetgeen we nog echt willen doen, is met de monorail terugrijden en een bezoekje brengen aan Shark Reef Aquarium (http://www.sharkreef.com) in Mandalay Bay. Het is een typisch Vegas staaltje, om een gigantisch aquarium te maken midden in de woestijn. Helaas helaas, wanneer we er eindelijk aankomen, is het 16u en is er een lange rij voor ons. Casper en Finley zijn te moe en dus kiezen we ervoor om terug te rijden naar ons hotel. Het Aquarium zal voor een andere keer zijn.

TIPS:

-Op onze reiswebsite geven we je een aantal overnachtingsmogelijkheden in en rond Las Vegas die door ons geselecteerd zijn: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/Nevada/LasVegasMcCarranInternationalAirportNevadaUSAAirport.

-In Amerika kan je soms kiezen voor valet parking of self parking. Valet parking kan je vergelijken met het afgeven van een jas bij een bewaakte garderobe. In plaats van je jas geef je je auto af en krijg je een uniek nummer waarmee je later je wagen weer kan afhalen. Uiteraard betaal je hiervoor. Daarnaast kan je kiezen om zelf je wagen te parkeren, self parking. Het is gratis en vergt wat zelfzekerheid en een paar goede ogen om de juiste parking binnen te rijden. Als je zelf rondtoert met je auto op de Las Vegas Strip, kijk dan goed waar je parkeert. Valet parking en selfparking zijn hier veelvoorkomend.