Dag 10: Pine Mountain Lake (2 juli 2013)

29 augustus 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Titelfoto: Pine Mountain Lake

Titelfoto: Pine Mountain Lake.

We beginnen de dag in alle rust. Casper ziet herten in onze tuin. En jawel, 2 herten zijn van hun ontbijt aan het genieten, vlakbij het terras. Herten op bezoekNa de lange dag rijden van gisteren, laten we de kinderen bekomen aan het uiterst charmante strandje van Pine Mountain Lake. Bart gaat inkopen doen en moet daarvoor helemaal buiten deze gemeenschap rijden. Pine Mountain Lake met zijn 2000 woningen, heeft geen supermarkt. Vreemd… Casper, Finley en ik blijven achter op het strandje dat te voet bereikbaar is vanaf ons huisje. Finley ziet deze nieuwe ervaring eerst helemaal niet zitten. Als 2-jarige dreumes krijst hij het eerste uurtje het hele strand bij elkaar. Hij wil absoluut zijn voeten niet in het zand zetten en het water kan hem ook niet verleiden. Ik ben 2 en ik zeg NEE.

Maar geleidelijk komt ons kleine sloeber los en samen met Casper is het dolle pret.

Pine Mountain LakeDe voormiddag vliegt voorbij en als Bart terug is, is het tijd voor Finley zijn middagslaapje. Casper en ik gaan ook de rest van de namiddag naar het meertje, terwijl Bart in het vakantiehuisje wat op de pc werkt. Het is te warm voor een andere activiteit. Nu ik alleen ben met Casper, kan hij op mijn rug naar het vlot zwemmen. Dat doen we enkele keren. Ik geraak aan de praat met een dame van deze gemeenschap. Ze is ongelooflijk verrast dat wij als Belgen hier terecht zijn gekomen. Pine Mountain Lake is een zeer goede uitvalsbasis om Yosemite National Park te bezoeken, maar niet zo bekend. Vooral mensen van San Francisco komen hier om te ontspannen. Ik ben dan ook wel wat trots als ik haar over onze reiswebsite en onze reiservaringen in Noord Amerika kan vertellen. Wie wij zijn, kan je nalezen op http://vanessa.reislogger.nl/onze-peuter-kleuter.69806.

In de late namiddag komt Bart ons halen. Verrassing, de papa heeft gekookt en wij kunnen onze voeten onder tafel schuiven. Als de kinderen in bed zijn, tafelen we nog wat na en ook nu laten de herten zien dat ze Pine Mountain Lake wel weten te waarderen.

Ons vakantiehuisje

Tips:

-Je kan meer informatie vinden over Pine Mountain Lake op onze reiswebsite: http://www.yourtripto-go.com/topdests/USA/USAPointsofInterest/PineMountainLakeCaliforniaUSAPointsofInterest